Summa sidvisningar

måndag 21 januari 2013

ALS

Jag startar denna blogg för att kunna berätta om mitt liv och mina utmaningar med min sjukdom.

Jag heter Daniel Larsson och är född 1986. Jag bor i Skellefteå nära min familj och mina vänner.

Då min sjukdom hindrar mig mycket i min vardag främst med orken, vilket gör att jag inte kan göra allt som jag vill göra vilket jag har fått anpassa mig till.

Mina symptom började när jag var 15 år men det var inte förrän 2010 som jag fick diagnosen ALS.
Sen jag fick sjukdomen har jag fått ändra mitt liv, jag klarar inte av att köra bil längre och jag har jätte dålig balans. Använder rullstol å rollator så jag kan far ut å träffa folk så mycket jag orkar.

Sen har jag varit mycket utomlands, mest för att komma till värmen och jag mår så himla bra av det.

Tack vare min släkting Ricke så fick jag träffa mina Idoler, EMD. Jag blev super glad över att träffa dem. Jag frågade dem om de ville jobba med mig om min sjukdom, jag ville att dom skulle ha konserter och de sa - Oja de vill vi. Vi har inte hunnit planera så mycket men jag har tänkt komma i kontakt med dem igen för vidare planering.

När min ork började sina så har mina vänner försvunnit och nu finns bara ett fåtal kvar vilket jag tycker är jätte synd och jag saknar de jag hade.
Jag har min kompis Carin som hjälpt mig få igång denna sida så jag kan sprida mina tankar och kunna nå ut till fler om hur det är att ha ALS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar